Vážení držitelia kariet Sphere, pripravujeme pre vás nové webové stránky. Ospravedlňte prosím možné dočasné problémy.

Prihlásiť

Viete koľko vody denne zjeme?

Podľa organizácie GRACE Communications Foundation tvoria potraviny, ktoré jeme, dve tretiny celkovej spotreby vody. Ako je to možné? Jednoducho! Musíme totiž vziať do úvahy druhotnú spotrebu vody, tzv. „virtuálnu vodu“, ktorá sa spotrebuje na výrobu potravín. Ale samozrejme nielen potravín, ale aj oblečenia atď.

Spotreba vody pri výrobe

  • 1 kg čokolády 17 196 l
  • 1 kg hovädzieho mäsa 15 415 l
  • 1 kg bravčového mäsa 5 988 l
  • 1 kg kuracieho mäsa 4 325 l
  • 1 kg syra 3 178 l
  • 1 kg ryže 2 497 l
  • 1 kg chleba 1 608 l
  • 1 kg jabĺk 822 l
  • 1 kg banánov 790 l
  • 1 kg zemiakov 287 l
  • 1 kg paradajok 214 l
  • 250 ml mlieka 255 l
  • 125 ml kávy 132 l
  • 250 ml vína 109 l
  • 250 ml piva 74 l
  • 250 ml čaju 27 l

Na 1 kilogram čokolády sa spotrebuje neuveriteľných 17 196 litrov vody.

Absolútnym „víťazom“ je ČOKOLÁDA, ku ktorej výrobe sa na jeden kilogram spotrebuje neuveriteľných 17 196 litrov vody. Teda jej konzumácia nie je len daň z hriechu, za ktorú musíte zaplatiť pri vychutnávaní tohto lahodného sladkého potešenia, ale aj daň z ekologického hriechu.

Je jasné, že niečo jesť a piť musíme. Ale je dobré zamyslieť sa s ohľadom na dostupné informácie, koľko, čoho a ako často. Naozaj si musíme dať 4 šálky kávy denne? Alebo jesť mäso každý deň? Zjesť na posedenie tabuľku čokolády? Skúsme sa nad tým v kľude zamyslieť…

Další články z našeho blogu

Happy Life

„Spoločnosť HAPPYLIFE pôsobí na slovenskom trhu od roku 2009. Našou snahou je vytvárať unikátne a chutné produkty z kvalitných surovín. Zameriavame sa najmä na kategóriu „free from“ – tz. bez gluténu, bez laktózy, bez pridaného cukru atď.

Eko topánky

Životné prostredie, a teda ani planéta, nie sú v najlepšom čase. Spoločnosť Ekotopánky sa aktívne podieľa na zvyšovaní povedomia a spájaní síl s cieľom zabezpečiť lepšiu budúcnosť. Pracujú na tom prostredníctvom ponuky výrobkov od značiek, ktoré svoju environmentálnu filozofiu preklopili do svojich výrobných procesov.

Prírodná kozmetika Mylo

Prednedávnom sme okrajovo načali tému ekológie a udržateľného životného štýlu. Dnes budeme pokračovať na tému prírodnej kozmetiky. Vo Sphere sa snažíme podporovať aj lokálnych podnikateľov. Hovorí sa, že ak podporujete malý biznis, podporujete sen. Jedným konkrétnym splneným snom je aj značka Mylo.