Prihlásiť

Ako si udržať duševné zdravie

Minulý týždeň sme si pripomenuli svetový deň duševného zdravia. Zdravie máme predsa len jedno. V chladnom počasí s malým množstvom slnečných lúčov slnka sú skúšané naše hormóny šťastia bez ohľadu na všetko vôkol. Práve v tomto čase je starostlivosť o ne dôležitá.

Všetko sa dá, len sa treba zamyslieť

Náročná doba, zhoršujúca sa inflácia a zdražovanie pôsobia stresujúco a tak vplývajú na naše zdravie. Tomu zodpovedá aj ako sa cítime a správame. Správanie, vyjadrovanie a neverbálna komunikácia tiež vplývajú na naše cítenie a prehlbujú ho. 

Čo pomáha k dobrej nálade, správnej motivácii a pocitu šťastia? Prinášame vám niekoľko tipov …

1. Pozitívny pohľad na veci. Pozrieť sa na situácie a veci inak. Vyberáme si veci, myslíme a rozhodujeme sa podľa toho ako sa cítime. Iný uhol pohľadu môže pomôcť. Nastaviť sa pozitívne, určiť si dosiahnuteľné ciele a pomaly, udržateľne ale isto kráčať k úspechu. Vnímať aké faktory vplývajú na naše správanie, eliminovať negativitu a nájsť silnú motiváciu. 

2. Selektovať prijímané informácie. Venovať pozornosť hlavne tým oblastiam, v ktorých chceme v živote niečo dosiahnuť a vyhýbať sa veciam, informáciám, ktorá vyvolávajú strach, úzkosť alebo hnev. 

3. Správna komunikácia so sebou samým. Komunikácia mení pohľad na seba. Svet neustále vyžaduje, aby sme mysleli do budúcna a plánovali… čo sa stane ak… No uvedomenie, že žijeme tu a v tomto momente dáva priestor si vychutnať prítomnosť. Vnímať, čo všetko máme a že nič nie je samozrejmosť vyvoláva pocit vďačnosti a úprimnej radosti.

4. Robiť, čo nás baví a vzdelávať sa. Každý robí rád to, čo je jeho/jej záľuba. Cítime sa počas toho šťastní, užitoční a naplnení. Aj keď niekedy je to ťažký boj s lenivosťou, no netreba to vzdávať. Vzorom môžu byť deti… Keď chcú niečo spraviť, spravia to. Ak ich niečo zaujíma, hľadajú a dozvedajú sa o veciach viac. Nepremýšľajú, ale automaticky konajú. 

5. Dopriať si kvalitný spánok, relaxáciu a psychohygienu. Počas spánku mozog spracováva všetky prijaté informácie počas dňa, zatriedi ich a vďaka tomu je výkonnejší nasledujúci deň. Relaxácia a psychohygiena pomáha k zdravému reštartu myslenia a posilní do ďalších dní.  

6. Podporiť imunitu a tvorbu endorfínov športom a pohybom. Zdravie je skúšané hlavne v období jesene a zimy hlavne výkyvmi teplôt a vhodnými podmienkami pre šírenie bacilov. Perfektný spôsob ako sa ochrániť pred chorobou je denný príjem vitamínov, živín a taktiež pravidelné precvičovanie svalov.

„Jesenný večer, teplý čaj, dobrý film, hrubá deka, voňavé sviečky. Nakúpené! Perfektný oddychový večer ako sa patrí. Kúpila som si Jurský svet kolekciu 6 DVD z Melódie, Hill Vittal čaj, deku z Bibidekor a SCANquilt a 12 ks sviečok s jahodovou a kokosovou vôňou z Dotexu. Vďaka Sphere som ušetrila aj pri takom malom nákupe 7€.“

Robme, čo nás baví, starajme sa o seba, ušetrime so Sphere veľa a buďme šťastní!

TEREZIA

Golden kinnaree - Thajské masáže

GSklub.sk

Power coaching

Ďalšie články z nášho blogu

Vianoce u našich susedov

Krásna vianočná výzdoba, vianočné vystúpenia, hudba, veľa dobrého jedla, sladkostí aj rôznych špecialít. Vianočné trhy pomaly otvárajú svoje brány a tým rozdúchavajú vianočnú náladu. Spravte si krásny víkend a zažite atmosféru tých najkrajších vianočných trhov v Európe.

Ako si vybrať vhodného lektora jógy?

Jóga sa teší stále väčšej popularite a my chápeme prečo. Veľkou výhodou okrem fyzického cvičenia je aj relaxácia, ktorá prináša pokoj mysle. Navyše na dnešnom trhu nájdeme nepreberné množstvo štýlov jogy a lektorov, a tak si každý nájde to svoje. Ako ale spoznať dobrého lektora jogy? To nie je úplne jednoduché. Prinášame vám tipy, ktoré by vám s výberom mohli pomôcť.

 Halloween

Jeden deň v roku, keď sa chceme naozaj báť, alebo nie? Strašidelná výzdoba, kostýmy a hororové filmy. To je najskôr to, čo sa Vám pod týmto pojmom vybaví. Ale má tento sviatok aj nejaký význam, okrem toho, aby nám behal mráz po chrbte?